Få ett mer hållbart förhållningssätt till ditt arbete med våra nya ljudövningar

  23 april 2018

Låt oss på Stressmottagningen finnas med dig under din arbetsvecka! Vi kan vara med dig när du förbereder dig inför din arbetsdag, när du vill pausa på arbetet, när du är på väg hem från jobbet och sedan igen när det börjar bli dags att förbereda dig inför nattens sömn.

Här är våra nya övningar som kan hjälpa dig att ta hand om dig och ha ett hållbart förhållningssätt till ditt arbete:

På väg till arbetet: Jobbig morgon? Vår övning hjälper dig att medvetet ta kontakt med nuet, hantera det du behöver hantera just nu och förbereda dig inför dagens arbete på ett bra sätt. Om det passar din rutin, följ gärna vår övning medan du går eller åker till arbetet.

Ta paus under arbetet: Att ta paus är bra – vilken aktivitet som helst som ger den del av dig som du nyss ansträngt en stunds avkoppling är bra! Om du vill kan du pausa med oss. Vi vägleder dig med medveten närvaro att stanna upp en stund under din arbetsdag, antingen åtta minuter, eller om det du bara kan eller vill ta en mindre paus, stäng in dig på toaletten och sätt på vår kortare fyra-minuters-övning!

På väg hem från arbetet: Efter vissa arbetsdagar kan du vara trött, stressad och ha fullt av tankar som snurrar i huvudet. Unna dig att följa vår övning medan du ställer om från ditt arbetspass till vad det nu är du är på väg till härnäst. Den här övningen passar allra bäst att göra medan du tar dig hem från arbetet, men självklart kan du göra den när det passar dig bäst i omställningen mellan aktivitet och annat.

Förberedelse för sömn. Den här övningen passar allra bäst att göra just när du vill ställa om från den aktiva delen av din dag och påbörja nedvarvningen inför din nattsömn (eller huvudsömn).

Alla övningar finns på Spotify, Apple Music, Tidal och andra strömningstjänster. Sök på Stressmottagningen som artist!

Tillbaka till nyhetsarkivet